1 Kasım 2010 Pazartesi

TARİHİ KÖPRÜNÜN AYAKLARI

SARAY

HASANKEYF KÖPRÜSÜ

Hafta sonu yaptığımız geziyi paylaşmak istedim sizlerle.Güneydoğu turu.
Batman,Hasankeyf,Midyat ve Mardin.
Önce Hasankey'fe gittik.Baraj yapıldıktan sonra sular altında kalacak olan kalıntıları gezdik.Anlatılanlardan kalıntıların önemli bir bölümünün taşınacağını öğrendim.Dicle' nin kıyısında güzel bir kahvaltı yaptık.Yerel hakla sohbet ettik.Birçoğu barajın kendileri için çok iyi olacağı kanaatinde.Barajın bölgedeki yoksulluğu bitireceğine inanıyorlar.İnşallah gönüllerince olur.
Hasankeyf ten gercüş ve ömerli üzerinden Midyat a vardık.Her taraf gümüş dükkanları dolu.Midyatın ünlü telkari sanatının örneklerini pazarlıyorlar.Kapılmamak mümkün değil.İnsan hepsini almak istiyor.Seçmekte zorlansamda birkaç parça birşey bende aldım.Midyatın tarihi taş evlerini ve sokaklarını dolaştık.Televizyon dizilerinin çekildiği konağı ve devlet konuk evini gezdikten sonra Mardin'e haraket ettik.
Dümdüz bir ovada oldukça verimli görünen toprakların arasından Mardine vardık.
Mardin ovaya değil dağın eteklerine kurulmuş.Şehir iki bölümden oluşmakta.Biri yeni kurulan yerleşim yerlerinin bulunduğu bölüm.Diğeri ise eski tarihi Mardin şehri.
Biz tabiiki tarihi şehri gezdik.Gerçekten görülmeye değer.Evler taş ustalığının en güzel örneklerinden.Birbirlerinin üzerlerine inşa edilmişler.Şehir evlerden basamaklar gibi mardin kalesine doğru yükseliyor.
Sokaklar o kadar darki bazı sokaklarda ulaşım eşeklerle sağlanıyor.Tabiiki bu eşekleri şehrin çarşısında da görmek mümkün.
Mardin dinler arası hoşgörünün yaşandığı bir şehir. Camiiler ve kiliseler iç içe. Birleşmiş Milletlerin insanlığın ortak mirası olarak burayı koruma altına almasına şaşmamak gerek.
Mardinde akşamın nasıl olduğunu anlamadık. Alelacele kapalı çarşıyı gezdikten sonra dönüş yoluna koyulduk. Çok güzel bir gezi oldu. Sizlerlede paylaşmak istedim.