28 Kasım 2010 Pazar

>PRATİK ÖNERİLER

>-pişirdiğim keklerin kalıptan kolay çıkması için keki fırından aldıktan sonra üzerine tepsi koyup biraz bekletiyorum yada kabın altına ıslak bez koyup bekletiyorum.Kek kaptan kolayca çıkıyor.


-patlıcanların acısını çıkarmak için patlıcanları tuzlu su dolu bir kapta biraz bekletiyorum.


-Mantarların renginin beyaz olması ve kolay temizlemek için limonlu su içinde bekletiyorum.

-Çaydanlıkların içerisindeki kireci kaynar su içerisine 1 paket limon tuzunu atıp kaynatarak temizliyorum.Su ısıtıcısının içerisini de sirkeli su içerisinde beklettikten sonra yıkayarak temizliyorum.

-Günlük kullandığım çatal,kaşık bıçakların parlaması için arada bir kaynak suyun içerisine 1 çorba kaşığı çamaşır deterjanı ve biraz da çamaşır suyu katarak kaynatıyorum.Duruladıktan sonra pırıl pırıl oluyorlar.

-Ekmek kutusuna 2-3 adet kesme şeker koyarak bayatlamayı geciktiriyorum.

-Eğer bayatlamış ekmeklerim varsa
fırında küçük küpler halinde kızartarak daha sonrasında kavanoza doldurarak köfte yapımında çorbalarda kullanıyorum.

-Patatesleri haşlarken de bıçakla bir iki yerinden delerek her tarafının eşit pişmesini sağlıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

e

SiteEkle.Com.Tr