10 Haziran 2016 Cuma

NİNE İŞİ (FALAN FİLAN)

Ben şekillerden yola çıkacağım.Şekiller hayatımızda.Okuldan itibaren öğrenmeye, öğretmeye başlarız.Kare,üçgen,daire vs.Defterlerimizin yaprakları bile karelidir.Şekiller çizgilerden oluşur ve çizgiler alır başını gider.Farkındalık önemli tabii ki öğretirken.Çocuk bir bakar etrafına herşey şekillerden oluşmuş.Gülümsemeye başlar mutluluktan. Hem eğlenir hem de öğrenir. Defter,kitap derken sanat ve mimariyle buluşur.
     Farkındalık dedik ya...
El sanatların dada bazılarımız bardağın dolu tarafını göremiyor olacaklar ki nine işi veya örgücü teyze gibi isimler takıyorlar.Ben bu sözleri çok duyuyorum.Kimine göre de iyi bir terapi....Neyse.
Yukarıdaki resim goblen sanatı.Eskilerin tabiriyle kanaviçe.Burada da mesela kare, kare iğneyle çeşitli tekniklerde işleniyor.Öyle geliştirdik ki sanat halini aldı.Tabloları yapılıyor tekstil sektöründe.Başka bir örnek de ördüğümüz dantel işleri. Şekillerden ibaret. Kare veya daire şekillerinden motifler çıkararak
istediğimizi yaratmıyor muyuz? (Benzerlikleri görebiliyor muyuz?) Nine işi derken bana haksızlık gibi geldi. O zaman yarattığın binalarda herşey nine işi.
 Son olarak bana göre; eğitimde önce FARKINDALIK.Arkasından birçok şeyleri de beraberinde getirir zaten. YAŞARKEN DE BÖYLE DEĞİL Mİ?
 
SİZ BU SORUYU HİÇ KENDİNİZE SORDUNUZ MU?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

e

SiteEkle.Com.Tr