22 Ekim 2016 Cumartesi

DOĞUM GÜNÜ

Eeeeee  ne güzel şey yolculuk yapmak....
16.10.2016 kızımın doğum günüydü.Hiç düşünmeden bir anda bavula iki, üç eşya koyup bir gün önceden ANTALYA' YA yol aldık.Kardeşim orada yaşıyor.Tesadüf bu ya bizim EDİYLE, BÜDÜ DE
oradaydılar.(Annem ve babam) E eeeee dememişmiydim bir bahanesi yok mudur diye yolculukların...
Pazar sabahı karşılarına bavuldan biz çıktık.Sevinçle kucaklaştık ve Ailece doğum günümüzü kutladık.
Akdenizin o sıcacık güneşiyle ısındım.Palmiyeler bizi selamladı biz de palmiyeleri.Eşsiz doğa güzellikleriyle gözlerim bayram etti.Bitkilerin etrafa yaydığı o muhteşem kokuyla güçlendim.APİKO NUN (Komşularının papağanı)kahkahalarıyla
İNSANLARA TAŞ ÇIKARTACAK CİNSTEN bu arada.Neşemize neşe kattık.Burcumun özelliğinden mi bilemedim (BALIK BURCU) daha otobüsten indiğim gibi güneşi kıskandım.KÖTÜ ANLAMDA DEĞİL HA aaa.
KAYNAŞTIK,SEVGİMİZE ++++'LAR  kattık.Özlemişiz havasını,suyunu,dağını taşını,toprağını hatta keçilerini.....
Vakit yoktu çok gezemedik ama bizimkiler dönmeden bir gün öncesini Konya' ya ayırmışlar.Yirmisi de dönüş günü.Amaç Konya' yı görmek ve kardeşim bir hayvansever olduğu için oradan bir tanıdıktan
yetiştirmek üzere köpek alacakmış. .Adı da JESİYMİŞ..Anlayacağınız üzere altı gidiş,yedi de dönüş.
NE EDERSİN YİNE DÜŞTÜK YOLLARA.....
Dağlar,ağaçlar,dereler vs.konvoy halinde  SERİK,MANAVGAT derken AKŞEHİR den sonra geldik KONYA 'YA.....
NE GÜZEL ŞEHİR KONYA.

Başladık MEVLANA MÜZESİNİ aramaya.Müzeden içeriye giriş yaptık.Bahçede dolaşırken birçok yabancı ülkelerden gelen ziyaretçileri gördük.Hemen iç sesim bana KUR'ANI KERİM DEN bir ayeti
hatırlattı.

''Hepinizi ayrı dinlerde,dillerde,ırklarda,yarattım birbirinizi sevesiniz diye''
Bizim kitabımız KUR'ANI KERİMİN PRENSİPLERİ GERÇEKTENDE BÜTÜN İNSANLIK İÇİN GEÇERLİ.
 HELLO, GOOD DAY!
Yabancılarla selamlaşarak mutluluğuma mutluluk kattım.Dedim ki ne güzel  bütün insanları,herkesi
bir arada görmek.Mevlana' yı anmak,onun öğretilerini hatırlamak.

''YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN YA DA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL''
''KİM OLURSAN OL YİNE GEL''

Kur'anla, Mevlana Celaleddin Rumi'nin öğretileriyle birleştim.Kur'anı Kerim mealini okumanızı öneririm.Mevlana Celaleddi'nin öğretilerinden birçok ayet görebilirsiniz.MEVLANA'NIN YEDİ ÖĞÜDÜ.
Dualarımızı okuduk,yaşamlarına dair bilgileri aldıktan sonra müzeden ayrıldık.

Selimi'ye camii ni gezemedik tadilattan dolayı.Dışarıdaki silueti ve uzaktan gelen o ilahi sesler
bizi mest etti.Ruhumuza canlılık getirdi YA ODA YETER...

''İYİLİK EDEN İYİLİK GÖRÜR,KÖTÜLÜK EDEN KÖTÜLÜK GÖRÜR''

Kapı Camii'nin olduğu yerlerde gezdik.Güzel insanların eşlik ettiği dükkanlarından alışverişler yaptık.Etli ekmeğinden yedik.Konya'nın şekerlerine de gömüldük de gömüldük.Eeeeeee TATLI YİYELİM TATLI KONUŞALIM....

Yine Selimi'ye Camii'nin oraya meydana geldik.Hem dinleniyoruz hemde kardeşimi ve jesiyi bekliyoruz. Tranvayların geçişini izlemek,tarihi dokuyu dışarıdan hissetmek bana NE GÜZEL ŞEHİR dedirtti yine.
DEDİM Kİ ;
DİN İLE TARİHİN BULUŞTUĞU YER
DİN İLE SANATIN BULUŞTUĞU YER
DİN İLE BİLİMİN BULUŞTUĞU YER (Teknoloji)
DİNİN HERKESLE BULUŞTUĞU YER (Evrensellik)
DEDİM, DEDİM DEDİM.......

Konya dan ayrılma vaktimiz geldi.Kardeşim Jesiyle birlikte döndü.Karamık siyah gözlü birşey.
Büyüyünce KURT olacakmış.Aynı zamanda evin bekçisi.O siyah karamık gözleriyle yol boyunca ağladı.Üzgündü sebebi malum.Ona yeni sahipleriyle mutluluklar diledim içimden.Bunları düşünürken de;
GÖRKEMLİ DAĞLARIN ARASINDAN GÜNEŞİN BATIŞINI İZLEMEK ÇOK GÜZELDİ.......

Antalya'ya vardık.Jesi bütün gece ağladı.İnsan gibi ya görmenizi isterdim.O karamık siyah gözler
yüreğimi acıttı.
Eeeee biz yine TEKİRDAĞ yolcusu.

ANTALYA'DAN AYRILDIK.
HOŞÇAKAL ANTALYA

PALMİYELER BİZİ SELAMLADI, BİZ DE PALMİYELERİ.......