3 Şubat 2017 Cuma

WE ARE ONLY HUMAN AFTER ALL



Merhabalar;
Yine izlediğim bir filmle beraber sizinleyim Birazcık keyifsiz olsamda filmle ilgili paylaşımlarımı sunmadan geçemeyeceğim
FİLM içerisinde birçok konuyu barındırmakla beraber İNSANLIK DERSİ veriyor yine İNSANLARA
İkinci Dünya Savaşı,savaşın izleri ve sonunun çok iyimser bir tabloda bitmesi
Film de mihver konular o kadar çok ki nasıl başlayacağımı bende bilemiyorum
Bir kere savaşın ve savaşın psikolojik boyutlarıyla ortaya konulması çok güzel yansıdı bana
Diğer yönden film de geçen baş karakter oyuncu LOUİE ZAMPERİ'NİN kişilik aynası ve benim fikrimce; (YAŞAM MÜCADELESİNDE HİÇLİK),
Hiçliğin tanımını hem kişisel, hem de tanrısal olarak ele almış Ben öyle yorumladım
Bireysel olarak herkesin kendine göre başarıları değişmekle beraber film de başarılı bir birey diyelim
fakat TANRISAL açıdan da hiçliği görebildim film de (TANRININ GÜCÜ)
Kısaca şunu demek istiyorum ne olursak olalım TANRININ GÜCÜ karşısında bütün insanlar bir HİÇTİR
Bende bu fikirdeyim AMA kaçımız bu hiçliğimizin farkındayız acaba?
Yine parantez için de diyorum (KÖLELİK)
Psikolojik yönden gidersem;
Esir kampındaki japon askeri komutan bile demem
ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ, ZAYIF, KENDİNDEN GÜÇLÜ OLANA TAHAMMÜLÜ OLMAYAN
PSİKOPAT ve AKILLI (Louie ile adeta santraç oynuyor)
Filmin sonunda da gücünü gördükten sonra LOUİE'nin ve Japo'nun yıkılma sahnesi ŞİMDİ;


Bardak o kadar çok dolu ki bardağın neresinden bakalım?
Tarihte insanlık suçları o kadar çok ki * İNSAN İNSANA BUNU YAPMAMALI*
Savaş esnasında zaten esir durumundalar tutsak adı üzerinde
Sen bunun dışında kişisel güç gösterisi yapıyorsan şiddet uyguluyorsan HASTASIN demek oluyor
Yine soruyorum kendi kendime
film aslında KÖLELİĞİ DE dikkat çekmiş  YADA çekmiş olabilir mi*

Son olarak ;filmin iyimser bir tabloda bitmesini de şuna bağlıyorum;

   FREEDOM (''AFFETMEK AFFEDENİ ÖZGÜR KILAR'')

MAALESEF
Savaşlar birilerinin çıkar çatışmaları olurken birileri için de hayatta kalma mücadelesi oluyor

4-11 ŞUBAT 1945 TARİHTEN BİR FOTOĞRAF

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

e

SiteEkle.Com.Tr