19 Mart 2017 Pazar

ÖYKÜ KİTABIM (ŞİRİN'İN GEZİSİ)










GOOD DAY'S
Sizler'e geçmiş seneler de yazdığım öykü kitabımı paylaşmak istiyorum Kızıma kitap almak için kitapçıya gittim Baktım; ismi görünce, kitaptaki resimler de beni ısırınca KENDİ yazdığım kitap geldi aklma  Kendi kendime bu ne benzerlik dedim O kitapları da size göstereceğim VE KIZIM 'DA sevdiği için alıyor ve severek de okuyoruz Hemen eskizleri bulup  kendi öykü kitabımı sizlere göstermek istedim BAKALIM BEĞENECEK MİSİNİZ? 

ŞİRİN'İN GEZİSİ
Mevsimlerden SONBAHAR Bugün Annemle mevsimlerden konuştuk Mevsimlerin, aylarını saydık
Aylara kuzucuklar ismini verdik Her mevsimin kuzucuklarını sırasıyla öğrendim Sonbahar mevsimine 
hazan mevsimi de  deniyormuş Nasıl ki, İLKBAHAR'da her yer yeşilleniyor,havalar ısınıyor, leylekler geliyorsa sonbaharda da ağaçlar yapraklarını döktüğü,yavaş yavaş havalar soğumaya başladığı kuşlar sıcak ülkelere göç ettiği için HÜZÜN mevsimi de diyebilirmişiz
Gerçekten de HÜZÜNLENMİYOR MUYUZ?
Kışın üşüyoruz ama kar taneleriyle de eğlenmiyor muyuz?Her yer beyaza bürünerek ışıktan bile daha güçlü olduğunu gösteriyor mu bize ? Dünya' da RUSYA diye bir Ülke varmış Ora da çok güzel buz pateni yapıyorlar Büyüyünce belki giderim YAŞASI N! 
İLKBAHAR mevsimin de yavaş yavaş renklerin ortaya çıkması biz de varız, biz de canlıyız haydi sevinin ısınmaya başlıyoruz  demiyor mu? BİZE Bu mevsimler de Kuşları gözlemlemenin yanın da ağaçların yapraklarını, çiçekleri defterime koyarak bu sayede de bitkiler hakkında bilgiler öğreniyor hatta onların fotoğraflarını da çekiyorum
Siz de çevrenizi  gözlemler misiniz?
 Adım ŞİRİN Daha küçüğüm Annemin çitlembiğiyim Annemi çok seviyorum Bana bilmediklerimi O öğretiyor Çiçekleri,böcekleri,ağaçları,kuşları sevmeyi ve onları korumayı
,Sonbahar mevsiminin kuzucukları ,EYLÜL,EKİM, KASIM  Eylül ayın da Annem ektiğimiz çiçeklerin tohumlarını alıyor ve İLKBAHAR mevsimi geldiğin de onun kuzucuğu olan MARTayın dada o tohumları ekiyor ben de suluyorum tabii ki
Şimdi size bir gezimi anlatmak istiyorum Hafta sonuydu Sabah uyandım Battaniyemi güzelce katladım
Pencereden dışarıya baktım İçeriden Annemin tıkırtıları geliyordu Mutfağa gittiğimde ocakta taze süt pişiyordu Kızaran ekmeklerin kokusu mis gibiydi Ağabeyimle beraber masayı hazırladık Kahvaltımızı ederken Babam bize dönerek;
-Bugün sizi çok güzel bir yere götüreceğim dedi
Sevinçle hazırlanarak Ailece yola koyulduk
Bizi Hayvanat bahçesine getirdi Burası çok büyük bir parktı Sadece Hayvanlar yoktu Büyük ağaçlar,çeşitli bitkiler,çiçekler ve kayalardan oluşmuş mağaralar da  vardı Eylül ayında olduğumuz için de ağaçların yaprakları yeşil,sarı,kırmızı, kahverengi gibi her renkten rengarenk gözüküyorlardı Yürürken de çıtır çıtır sesler çıkıyor adeta ayaklarımızla da ritimler tutuyorduk
Maymunların oradan oraya sıçramaları, fillerin hortumlarıyla bizleri selamlamaları çok eğlenceliydi
Birden ağabeyimle çığlık attık Neredeyse kaplumbağa'nın üzerine basıyorduk Bizden o da korktu ki başını  hemen kabuğunun içerisine soktu
Şaşkınlık içerisinde gezinirken su da yüzen küçük su kaplumbağaları da gördük Gülmeye başladık
Küçük su kaplumbağasının bir tanesi Annesinin sırtına çıkmış o şekil de yüzüyorlardı
Annemle Babam biraz ileri de ağacın gölgesine oturmuşlar dinleniyorlardı
Babam Anneme kestane ağaçların gösteriyor, meyvesinin çok güzel olduğunu,ağacından birçok eşyaların yapıldığını anlatıyordu 
Ağaçların ne kadar değerli oldularını da görüyordum
Bir den ağabeyimle karınca yuvalarını fark ettik Ne kadar çalışkanlar Sıra  halinde bir oraya, bir buraya bir şeyler taşıyorlar Ağabeyim bana AĞUSTOS BÖCEĞİ ile KARINCA masalını anlattı hemen Kendi kendi me çalışkan KARINCALAR dedim
İçim de büyük sevinçle ;
Bu gün ne kadar çok şey öğrendim diye ELLERİMİ YUKARIYA KALDIRDIM

Her yer karanlık oldu Dönüş için yola koyulduk Eve geldiğim de topladığım yaprakları,çiçekleri defterimin arasına koydum Fotoğraflarımıza bakarak ağabeyimle tekrardan çok sevindik ve MUTLU olduk
Sizin de böyle bir defteriniz var mı?
O gece, gördüklerim uykumda da benimle beraber idiler Rüyam da bütün HAYVAN DOSTLARIMLA 
ŞARKILAR SÖYLEDİM








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

e

SiteEkle.Com.Tr