18 Ocak 2018 Perşembe

''ACIKMAK AŞK GİBİDİR''

                SEVGİLER

          Şimdiden gönlü AŞK'TAN yana olan herkesin 14 ŞUBAT SEVGİLİLER GÜNÜ kutlu olsun

   Bir gün yolda arkadaşımla yürüyorduk Yolun kenarında simitçi duruyordu Aniden şu cümleler çıkıverdi benden
 '' Oradan geçmeyelim şimdi acıkabilirim''
Arkadaşım güldü bana
''Acıkırmısın? dedi
Ben de ;
'' ACIKMAK AŞK GİBİDİR'' DEDİM
Yüzüme baktı başladım bende şiirlerden örnekler sunmaya

               SEVİYORUM SENİ
EKMEĞİ TUZA BANIP YER GİBİ

GECELEYİN ATEŞLER İÇİNDE UYANARAK
AĞZIMI DAYAYIP MUSLUĞA SU İÇER GİBİ

AĞIR POSTA PAKETİNİ
NEYİN NESİ BELİRSİZ
TELAŞLI, SEVİNÇLİ, KUŞKULU AÇAR GİBİ

SEVİYORUM SENİ
DENİZİ İLK DEFA UÇAKLA GEÇER GİBİ

İSTANBUL'DA YUMUŞACIK KARARIRKEN ORTALIK
İÇİMDE KIMILDAYAN ŞEYLER GİBİ

                 SEVİYORUM SENİ
YAŞIYORUZ ÇOK ŞÜKÜR DER GİBİ
                                                           NAZIM HİKMET

   (Şairin bakış açısıyla AŞK; merak, heyecan, ihtiyaç YAŞAMA SEVİNCİ demek)

   
      SANA BAKMAK YASTAN ÇIKIP DÖRTNALA
LUNAPARK ŞENLİĞİNE GEÇMEKTİ BİR BAKIMA

TENEFFÜS ZİLİ KADAR SEVİMLİ DERSLERDİ YÜZÜN
ÇİÇEKTEN KARNEYLE EVE DÖNMEKTİ
BİTMİŞ GİBİ KONUŞTUM, ŞAŞKINLIKTANDIR
SANA BAKMAK İYİ DEĞİL, PEKİYİ
                                                                 ABDÜLKADİR BUDAK
(Şaire göre AŞK,  sevimli, sıcak olumlu gelen her türlü durum)



  AKIL GÖZÜ
SENİ BULMAKTAN ÖNCE ARAMAK İSTERİM
SENİ SEVMEKTEN ÖNCE ANLAMAK İSTERİM
SENİ BİR YAŞAM BOYU BİRİKTİRMEK DEĞİL DE
SANA HEP YENİDEN BAŞLAMAK İSTERİM
                                                                    ÖZDEMİR ASAF

(Bu şairimizde; AŞK'A AKIL PENCERESİNDEN bakarak MANTIKLI YAKLAŞMAKTADIR)


    Örnekler çoğaltılabilir Kısaca özetleyecek olursam; bizim herhangi bir şeye duyduğumuz SEVGİ,İLGİ ne derseniz deyin şahıs devreye girince bütün oluyor Adına da PAYLAŞIM diyoruz
      *ÇAYLA -SİMİDİN AŞKI*

Bazen de birdenbire geliverir AŞK

   *YOLDA GİDERKEN DUDAĞINIZA DÜŞEN YAĞMUR DAMLASIDIR* Belki
                                           
                                                 Veya
                                                   
*YILDIZLI GECEDE BAHÇEDE OTURDUĞUNUZ TAŞLI MERDİVENDİR* Belki kim bilir?

                                TOPRAK BİLE, GÖK BİLE, DENİZ BİLE
                                 BİR YERDE YORULUR
                                 BIRAK KALSIN SÜPÜRGE DUVARDA
                                 SABUN KOVADA
                                 YANIMA GEL DE
                                 İKİ ÇİFT LAF EDELİM

        *BELKİ DE AŞK MUHABBETTEDİR* 

                     AŞK ÜZERİNE DAHA ÇOK ŞEYLER SÖYLENİR

        ŞİMDİ SORUYORUM SİZE;

   ''ACIKMAK AŞK GİBİDİR''

     ACIKMA'NIN NESİ YANLIŞ?         
                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

e

SiteEkle.Com.Tr