26 Eylül 2016 Pazartesi

HERKESİN DİLİNDEKİ EMPATİ

"SİZİN HİÇ MAVİNİZ VAR MI? (Özge Uzun'un kitabı)

Okudunuz mu bilmiyorum arkadaşlar.Ben kitapta geçen şu cümleye takıldım.''Herkesin dilindeki EMPATİ'' ne güzel cümle....Ben hemen düşünmeye başladım. Bu  konuyla alakalı olarak kendi görüşümü paylaşmak isterim.

Paylaşmadan önce bu kitaba benzer ''Grinin elli tonu'' diye bir film var izlediniz mi? (Hayata dair)
Yine Demet Akbağın oynadığı'' Nadide Hayat'' filmi.

Empatiyi, sadece bedenen değil dil ile de empati kurabilmek çok büyük beceri.Bazen hayatımızdaki olumsuzluklar bize istemediğimiz cümleler kurmamıza veya istemediğimiz şekilde davranışlar sergilememize yol açabilir.Kendini bilen için sorun yok.Empatiye dair; Toplum olarak eksik olduğumuzu düşünüyorum.Hemen yorum yapmayı,birşeylere isim takmayı,yakıştırmayı düşünmeden konuşmayı toplum olarak çok seviyoruz.
Örneğin; Benim yaşadığım çevrede kadının bir tanesinin kocası ölmüş.Kadın akrabalarıyla birlikte yaşadığı yerde bir hafta sonra pazara çıkmış. Vay efendim kocası yeni ölmüş müş de pazarda gezilirmiymiş...Ahali konuşuyor.Ya size ne kardeşim.....
Kadın kendini eve kapatsın da depresyona mı girsin? Onumu istiyorsunuz?
 Görüyorsunuz değil mi bunun tam tersi olsa o kadından iyisi olmayacak....
MAALESEF böyle bir toplumda yaşıyoruz.İsteyen istediği gibi düşünmeden konuşuyor. Bir de öyle haddimizi aşıyoruz ki belli bir zamandan sonra ahali senin adına karar vermeye bile kalkıyor utanmadan....
 Televizyonda yabancı ülkenin bir programını izledim.Belediye otobüsünde bütün yolcular seyahat ederlerken birden yolculardan bir tanesi kahkahalarla otobüsün içinde gülmeye başladı.Ve yolcuların tepkisi;  hepsi birlikte kahkahalarla gülmeye başladılar....
Bizim ülkemizde ki durum ne hiç düşündünüz mü?

   Bence, herkes dilindeki empatiyi düşünsün derim.Bu arada ben insanın KONUŞURKEN ağzından çıkan cümlelerin o kişinin kalbinin içindekilerinin yansıması olarak da görürüm.Deriz ya, herhangi güzel bir şey söylendiğinde o senin KALBİNİN GÜZELLİĞİ.......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

e

SiteEkle.Com.Tr