29 Eylül 2016 Perşembe

ŞEMPANZEMİYİZ BİZ?

Merhabalar;
 Öncelikle bu yazıyı, yazıp yazmama konusunda çok düşündüm ve yazmaya karar verdim.Katılır veya katılmazsınız bunlar benim düşüncelerim.Bu şekilde düşünmem yaşadıklarım ve gördüklerim
den dolayıdır.Bir dergide okuduğum şempanze yazısıyla başlamak istiyorum.
Roman adında bir şempanze,kırk sekiz yaşında kalp hastalığı sebebiyle ötenazi yapılarak öldürülmüş.Eğer bir şempanzeysen ötenazi yaparken bile sormuyorlar sana.Zaten hikayesi çok kötü.Büyük ihtimalle doğada kendi ortamında doğmuş,daha sonra insanın eline geçmiş ve tam yirmi yedi sene boyunca biyomedical deneylerde denek olarak kullanılmış.Yüzlerce kez anesteziye,defalarca da ciğer biyopsisine maruz bırakılmış.İNSAN İŞTE.Daha sonra kurtarılmış ama bir yerden sonra da kurtarsan neye yarar.Deneyler yüzünden kalp hastası olmuş hayvan.Düşünsenize
daldan dala atlayarak özgür bir yaşamda sürebilirdi.Yada iyi insanlarla birlikte  kafasını mutlu bir şekilde kaşıtabilirdi. Talihsizlik bu ya kötü insanlar çıktı karşısına.....(Maymunlar cehennemi adlı film)
       Gerçekten de böyle değilmi? Ülkelerde ve bu ülkede de dönen bir çok dolap yok mu?   En çok da SAĞLIK SEKTÖRÜNDE.İnşaattan tutunda her şeye.....RANTÇILAR.......
İnsan eti bu kadar ucuz mu yaaaaa.Doğum bu kadar kolay mı? Bir canlı dünyaya çok mu kolay geliyor?
Hayvanların doğum belgesellerini izleyin;hayvanken bile insandan daha merhametli.

Dönen rantlara gelirsem örneğin;
Her sene kışa girerken birden etrafa mikroplar yayılır,insanlara sorduğunda klasik yaaa işte havalar serinledi de grip olduk miş mış miş.....
Ve bu durum en çok okullarda başlar.Ondan sonrada haydi eczanelere,hastanelere.....
Ben bu konuda daha fazla bir şey söylemek istemiyorum sadece birileri bu rantlara dahil.
Anne-Babalar ne yapsın ki?
Alışveriş yaptığınız yerler dahi önemli.Aldığınız ürünlere dikkat edin.Ben bu konuda birçok olumsuzluklar yaşadım, yaşıyorum. ONDAN SONRA DA MIŞ,MİŞ, MIŞ.......

SONUÇ OLARAK;Senelerce önce bir komşumuz şöyle bir hikaye anlatıp bizde o hikayenin bir parçası olmuştuk.
Annesi, Babası meslek dolayısıyla şehir şehir hep dolaşmışlar.Anlatan kişide küçüklüğünden beri.
O yüzden belli bir yerde kalıp büyüyememiş.Dertleniyordu.Bir yere yerleşmek içinde kendisini bir yerlere ait hissetmediğini söylemişti.Bu söz üzerine düşündüm ve bence;
BİR YERLERE,BİR YERDE, kendini ait hissedebilmek için o yerde doğmak gerekmediği.Önemli olan YAŞADIĞIN YERDE GÜVENLİ OLMAK VE GÜVENEBİLMEK........

(BÜYÜK İŞLE UĞRAŞANLARIN;HESABI DA BÜYÜKTÜR)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

e

SiteEkle.Com.Tr